събота, 7 януари 2012 г.

Разказче за шоколадови бонбонки и изгубената глава на Мери Попинз




Как Мери Попинз си изгуби главата точно преди Коледа

   Работя в семейство с най-прекрасния бизнес- подаръците.Докато мама и тати са заети почти денонощно, за да има подаръци за всички от сърце, някой трябва да се грижи за трите им джудженца.Кой?Аз, разбира се!Винаги съм смятала , че перфектната гувернантка трябва да е корава стара мома без семейство.Е, при мен не е така.Имам си и семейство , и роднини , които очакват от мен изненади за празниците.Нищо де , викам си, нощите са дълги, аз се наспивам бързо......,ще се справя.



   Прибирам се късно в една предколедна вечер и наум редя програмата.Опс !Без малко да пропусна моята станция на Метрото.Слизам , но някъде там, в района на църквата" Св. Троица" си загубвам главата.Моля , който я намери , да ми я върне , че ми трябва.Лесно ще я познае.Под фалшивите златни коси се крие чиста проба сребро, никога не изпитва болка, а понякога даже на мисъл го докарва.

   Продължавам без глава и късно след вечеря се залавям да приготвя  КОЛЕДНОТО ПЪНЧЕ  .Знам си го наизуст , нали всяка година го правя.Аууу,пропускам момента и блатът ми е изпечен така , че има опасност да се напука при завиването.Обикновено от такива блатове стават прекрасни пастички, ама кой прави пастички за Коледа.Никой!Добре че там, над раменете , по навик  е останало малко кулинарно въображение.Глава не му трябва на него, все се обажда, даже без да го питам.Бързо започвам нов блат , а препечения начупвам на парчета и връщам във фурната да се доизсуши.Охлаждам го бързо навън и ......следва най-приятната част.Какаовият блат на трохички, а всички подходящи неща- при трохичките.Чаша карамелена глазура от ТАЗИ ТОРТА   чаша орехов крокан от ТЕЗИ ВАФЛИЧКИ , чаша наситнени сушени и кандирани плодове, печени ядки ,меко масло, малко ганаш от пънчето....Размесвам направо с ръце, добавям течна сметанка , че е малко сухичко, една идея алкохол за аромат........Нямам спомен какво още и по колко, нали съм без глава, но усетих , че сместа вече е готова и лесно се моделира на топчета.Две купички с разтопен черен и бял шоколад, топя , вадя, редя на хартия.Брей, че много се получават .На дъното на купичките остава по малко шоколад, колкото за две малки фунийки.За черните бонбонки-бял, за белите- черен.Урааа!Имам прекрасни шоколадови бонбонки за празниците.............и пънчето междувременно е готово, но.........глава си нямам.
    Не че ми трябваше особено тия дни, но в понеделник е учебен ден и срешулежащите ъгли, латеритните почви и съставноглаголното сказуемо ще се надяват на бистрия ми ум.


P.S.Който намери главата ми, преди да я върне, да я заведе на фризьор и козметик , МОЛЯ!



'Що ли не взема, докато съм без глава, да си преглътна ЕГН-то , да вържа кънките и да се метна  на някоя ледена пързалка барабар с дечурлигата.

13 коментара:

  1. Вили, много ме усмихна разказът ти! А бонбонките са прекрасни!Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  2. Това е Вили! С глава, без глава, винаги има с какво да се изненада и усмихне ;) EvilPolly

    ОтговорИзтриване
  3. Чудесно си го написала, Вили :)
    Много често главата ми чисто физически си е на мястото, иначе....
    Но виж какви чудесни бонбонки си направила!
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  4. Вили, Вилииии... и дар слово у теб, и кулинарно въображение, и... всичко! Че и без глава ги докарваш всичките тия работи! Невероятно изпълнение! Отново!

    kris_ka :)

    ОтговорИзтриване
  5. Вили,бонбонките са чуднички.
    Аз пътувам с метрото и ако намеря главата ти,веднага я пращам в първия салон за красота-така да знаеш...ваканцията свърши.
    Хубава неделя ти желая!

    ОтговорИзтриване
  6. Златна моя Вили , златни са ти косите , златни са ти ръцете, но златно ти е и сърцето (знам аз).Чета мислите ти на ум и се смея на глас , а в същото време се наслаждавам ли, наслаждавам .Знаеш ти и как да докоснеш душата на човек и как да поднесеш подарък, ...........като вълшебство и с много любов , повече не трябва !Искам такова вълшебство да подаря и на дъщеря ми Летисиа, в края на януари , но за това ще е нужна и твоята помощ ,и твоето съгласие ,разбира се .Жужа

    ОтговорИзтриване
  7. Ама, какъв разказ! Истинкса Мери Попинз! Като гледам без глава как прекрасно се справяш, не зная с нея каква фурия ще си!:)
    Страхотни бонбонки!Супер! Би ли ми пратила малко с магия?, моля:)

    ОтговорИзтриване
  8. Благодаря ти , Габи!Докато ви усмихвам , ще е добре, а като стана за смях.....ами ще ми се смеете.

    Дани,отдавна физическите и математически измерения не важат за мен.Няма лошо, нали?

    Поли, Красе, усещате ли как за последната петилетка ставам все по- голяма откачалка.Докато отгледате по няколко дечица, аз съвсем ще изкукам......но пък ви обичам и съм винаги с вас!

    Живе, слава Богу , че свършва ваканцията, защото учебният режим е мааааалко по- щадящ за мен ......откъм работно време.

    Жужи, колко си мила само!Ще измислим нещо за Летисиа,стига да не е претенциозно, че нощите не стигат.

    Траянка,свършиха отдавна, но да знаеш какви ароматни локумки съм направила , а само съпругът ми не е на диета. Ще им се мъчи до идната неделя.

    Вълнуваща неделна вечер, мили дами и прекрасна нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  9. Много настроение ми създаде, Вили! Бонбоните са прелест, а щом са създадени от теб, сигурно са и наслада за небцето и душата.
    Главата ти, ако я намеря, ще я заведа първо на кафе, че не остава много до новото ни заминаване зад граница...
    Прегръдки с пожелания за успешна нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  10. Страхотна история,Вили,и виж как от неуспешния блат си сътворила хем разшошни бонбони,хем и пънчето е станало чудесно!
    Пишеш много увлекателно!
    И съвсем с главата си :))!
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  11. Много интересна публикация,прочетох я с удоволствие!Бонбоните са приказни!
    Поздрави за предадената емоция и усмихнат ден ти желая!

    ОтговорИзтриване
  12. Смях се от сърце :))). Казваш и без глава се получават нещата.........а какво ще е с глава :))). Страхотни бонбони!!!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  13. Чудни, чудни :-) А бонбонките още по чудни. Не бързай да си намираш главицата, я колко ти е добре без нея :):):)Приятна седмица от мен :)

    ОтговорИзтриване